Sakura, Falling ~ Ett

*Varning för starkt innehåll!*
 
Prolog.
Jag ställer mig sakta upp. Just nu går allt i slowmotion. Jag ser hur han faller ner från stolen och möter golvet. Människorna omkring mig börjar skrika i panik, men även fast jag ser deras munnar röra sig, så hör jag inte ett ord.
   Jag ser på liket som nu ligger på golvet i en pöl av blod. Hans ögon är blanka och stirrar blint upp i taket. Pistolen ligger på golvet bredvid honom. Han ser så avslappnad ut. Det är han också. Jag vet det.
   Jag lägger mina läppar mot hans panna som farväl. Sedan glider jag bort, med känslan av att detta är den sista gången någonsin som jag får se mig själv.
 
 
 
Sakura, falling
Kapitel ett.
 
 
   - Sakura? Är du redo att gå?
   Mamma knackar på dörren. 
   - Ja .., mumlar jag och tittar mig en sista gång i spegeln. En 16 årig tjej. Smal, nästan för smal, havsblått hår, helsvarta kläder. På tröjan är det en silvergul måne. Hans favorit.
   Idag var det en månad sedan min allra bästa vän, Ron, dog. Han tog självmord. När Rons mamma berättade det för mig ... Jag kan inte beskriva det med ord ... Den känslan man får ... Den hemsöker en varje natt. Känslan av att man inte gjorde något. Jag hade sett hans ärr, så varför gjorde jag inget? Varför ringde jag inte hans föräldrar och berättade? Varför ringde jag inte bup? Förmodligen för att han bad mig att inte säga något.
   Hans riktiga namn var Indra, men han hade alltid sett sig själv som kille, så det gjorde jag också. På grund av att han var transsexuell så blev Ron ofta mobbad i skolan. Det var en enda lång karusell av elaka ord, sparkar, slag, utfrysning, viskningar, hot och kränkningar. 
   Mamma kommer in i mitt rum och tittar på mig. Hon har också svarta kläder på sig.
   - Kom nu så åker vi, säger hon lugnt och räcker ut sin hand till mig. Jag tar hennes hand och följer med henne ut. Jag älskar min mamma så mycket. 
   Vi åker direkt till Rons begravninvg. När gudstjänsten börjar, börjar alla samhöriga gråta. Alla förutom jag, det vill säga. Jag vet att Ron inte skulle vilja att någon grät för honom på hans begravning. Han skulle velat att alla skulle titta upp på honom och le. Men, man kan inte anklaga dem för att gråta när någon de älskar lämnat dem. 
   När gudstjänsten är slut ställer jag mig i kön till Rons kista. Alla vill lämna ett minne till honom. Det tar ett tag, men tillslut kommer jag fram till kistan. Ron ligger där, hans ögon är stängda och hans hy är blek. Han ser så fridfull ut.
   - Hej, Ronnie, säger jag och tittar på alla blommor som ligger på hans bröstkorg. Rosor. Röda rosor. Jag blir irriterad. Alla som kände Ron borde väl ha vetat att han HATADE röda rosor. De enda blommor han någonsin gillat var blåklockor. I mitten av högen av rosor lade jag ned mina tre ensamma blåklockor. Hans favorittal var tre.  Jag har ingen aning om varför. Det bara var så.
   - Ronnie, du vet att jag alltid älskat dig, eller hur? frågade jag. Jag föreställde mig hans svar.
"Självklart, pandan. Och jag älskar dig."
   - Glöm aldrig att jag gör det, även fast du är död, säger jag. Jag kysser honom på munnen en gång.
   - Mer än du någonsin anade, viskar jag i hans öra. Sedan går jag. Förkrossad. Ensam. Oförstådd.
 
 
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Heuheuheu ~ c:
Där har ni kapitel 1 till Sakura, Falling!
YOHIO kommer komma in i bilden snart, tror han kommer i nästa kapitel. Men jag tänkte göra den här lite annorlunda. c:< (INTE som Evolving MADness, lovar! ;w; )
Hoppas ni gillar första kapitlet! ^-^
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Thecrazymuffinbone

Oh thanx!
Fick två kapitel att läsa - På en och samma kväll! (SCORE)
Gör ett nytt kapitel så fort som du kan, jag är redan helt fast!

Svar: Tack själv c: <3Det ska jag! ^^
Amaya-chan

2013-11-19 | 21:37:59
http://Carasnoveller.bloggplatsen.se
Sakura♥

Åh.. Så vackert.. Perfekt.. GUD c'8

Svar: TACK! c'8
Amaya-chan

2013-11-19 | 21:39:50
linni

Jag kan bara säga en sak... wow. Man blir ju helt tårögd! M E R!

<3

Svar: Tack så jättemycket! ^^ <3
Amaya-chan

2013-11-23 | 17:40:17
http://karleksbrudarna.blogg.se/
Narumiih

Hej har varit inne på denna blogg förut och läste noveller! (Då kallade jag mig för yeko :P) och jag gillar fortfarande dina noveller!! Längtar verkligen efter nästa kapitel!^^

Svar: Tacktack ^-^
Amaya

2013-12-27 | 03:16:15




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!