Heartbreak Hotel - Kapitel 12

  - God morgon, säger YOHIO till dem.
  - God morgon, svarar de i kör.
 
 
 
 
 
 
 
Mornarna därpå är likadana. Mindre och mindre mat står på bordet för varje måltid.
   När vi har varit på hotellet i en och en halv vecka så tar maten slut. YOHIO och jag står i matsalen vid frukosttid, men allt som finns på bordet är en lapp. Jag tar upp lappen och läser högt.
   - 'Vi är ledsna, men tyvärr så finns det ingen mat kvar.' Jag får genast panik och YOHIO kramar om mig.
   - Ta det lungt, Hanna... Vi människor kan överleva utan mat i en vecka. Det är lungt, vi kommer snart ut härifrån, säger han. SEIKE och Julia kommer ner. De är vänner nu, men Julia litar inte lika mycket på honom.
   - Har ni läst? frågar YOHIO och pekar på lappen som jag tappat på golvet. SEIKE nickar.
   - Vi får hoppas att någon hittar oss snart, säger han. YOHIO nickar och fortsätter krama mig.
   - Vad ska vi göra medan vi väntar på räddning? frågar Julia.
   - Vad menar du? frågar SEIKE.
   - Jag menar, tänk om det tar flera veckor innan någon kommer och räddar oss ... Vad ska vi äta under de veckorna? svarar hon. Paniken inom mig stiger ännu ett steg. Jag börjar känna mig klaustrofobisk i YOHIOs armar.
   - Snälla, YOHIO ... Kan du släppa mig? frågar jag. Han tittar förvånat på mig, men gör som jag säger.
   - Tack, säger jag och det känns genast mycket bättre. YOHIO lägger armarna i kors och tittar ner på sina skor.
   - Jag antar ... Att vi får improvisera, svarar YOHIO på Julias fråga. Hon nickar.
   En kurrande mage hörs och efter en stund börjar allas magar kurra. Vi bestämmer oss för att gå ut och leta efter något som vi skulle kunna äta.
   Jag och SEIKE går tillsammans i letan efter något. Det är faktiskt första gången jag är ensam med SEIKE efter den gången jag ... kysste honom.
   - Förlåt, säger jag efter en lång tid av gående i tystnad.
   - För vadå? frågar SEIKE och slänger en snabb blick på mig och ler.
   - Det var jag som förstörde ditt och Julias förhållande, och jag är ledsen. Det var inte meningen att ... du vet, svarar jag snabbt och stannar. Han tar några steg till innan han också stannar. Jag ser hur han spänner sina knytnävar ytterligare. Sedan vänder han sig snett bakåt, mot mig.
   - Visst. Det var du som kysste mig. Men det var jag som erkände allt, på fel tillfälle dessutom. Du var otroligt sårbar för tillfället och jag såg det som en fördel, så det är jag som är boven i detta drama. Så sluta anklaga dig själv för något du inte har gjort, säger han och vänder sig sedan om igen och fortsätter gå.
  - Kom nu, säger han. Jag börjar gå igen med blicken ner i marken. Tårar börjar falla och jag ser dem landa på marken medan jag går. Men jag är inte ledsen. Jag känner så stor lättnad att tårarna bara flödar och jag spricker upp i ett leende.
   - Tack så mycket, SEIKE, säger jag. Han fortsätter bara gå. Jag springer ikapp honom och kramar honom bakifrån. 
   - Tack, säger jag igen. Han lägger en av sin hand på min hand som ligger på hans revben. Han tar den och flyttar upp den till sitt hjärta. Jag blir förvånad över denna gest, men istället för att dra bort handen så håller jag kvar den. Han håller sin hand på min och jag känner hans stadiga hjärtslag. Vad han försöker säga, vet jag inte, men jag vet att om jag skulle kunna stanna tiden, skulle jag göra det precis nu. Ett perfekt ögonblick.
Jag älskar honom.
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
PLOT TWIST FTW >:3333
Förlåt för att jag inte har skrivit på år och dagar.
Finns ingen ursäkt, jag har bara inte orkat. c':
Ska försöka skärpa mig och skriva mer på typ helgerna och när jag har tid. ^-^
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Sakura♥

PÅ VECKOR MENAR DU VÄL?! Jättebra kapitel btw •^-^•

Svar: En månad och 6 dagar faktiskt.. ;-; Taaaack! ^^ <3
Amaya-chan

2013-11-07 | 16:16:50
thecrazymuffinbone

ÄNTLIGEN!
Jag har längtat apalänge efter denna del, ARIGATOUUUUU!

Svar: Hihi, varsågod o^-^o
Amaya-chan

2013-11-09 | 22:52:42
http://Carasnoveller.bloggplatsen.se
Emma =^-^= ♥

Du är fortfarande bäst! \(^-^*) tack för kapitlet! :3 <3

Svar: Taaaack! <3 Hehe, varsågod ^-^
Amaya-chan

2013-11-13 | 21:19:12
linni

Hej! Eh, jag saknar verkligen yohionoveller.blogg.se och lixom undrar om hon har nån annan blogg? För hennes sätt att skriva var verkligen fantastiskt! Jag saknar novellerna och det spelar ingen roll omm det handlar om YOHIO elr inte! Jag dör av längtan, så om du vet nåt blir jag överlycklig om du svarar...

kram <3

Svar: Jag tror faktiskt inte att hon har någon novellblogg, jag har inte hört om någon i alla fall. Den enda som jag vet om att hon har är choigo.blogg.se . Jag saknar också hennes noveller. ;-;
Kram c:
Amaya-chan

2013-11-16 | 17:20:49
http://karleksbrudarna.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!