Heartbreak Hotel - Kapitel 8

 - Rör inte min lillasyster igen, säger han och lämnar rummet.
 
 
 
 
 
 
 
 

Jag ställer mig snabbt upp och tittar mot dörren som YOHIO slängde igen bakom sig.
   - Jag kanske borde ha berättat det för dig, SEIKE... Och för dig också, Hanna.., säger Julia.
   - Ja, det borde du ha gjort, svarade SEIKE. Han reste sig upp från sängen och går ut ur rummet. Jag vänder mig om mot Julia.
   - Förlåt, Hanna, säger hon med en ledsen blick.
   - Det är okej, säger jag och kramar henne. Hon har redan förlorat två personer, tre blir för mycket.
   - Jag går och prata med YOHIO och SEIKE, säger jag och släpper henne. Hon nickar och jag går ut ur rummet.
   Jag går till mitt och YOHIOs rum.
   - YOHIO? frågar jag och knackar på dörren. Han muttrar något ohörbart.
   - Va? säger jag. 
   - Gå härifrån! skriker han. Jag suckar och öppnar dörren. En kudde kommer mot mig i full fart. Jag duckar och kudden far förbi mig.
   - Gå härifrån, du förstår ändå ingenting, säger YOHIO. Jag ställer mig upp och tittar på honom. Han sitter på sängkanten och tittar på mig med en mörk blick.
   - Nej, du har rätt. Jag förstår ingenting. Skulle du kunna förklara för mig? frågar jag och tittar på honom med huvudet lätt vinklat åt höger. Hans blick blir lite snällare. Fortfarande arg, men inte en  jaghatardig blick längre. Han nickar. Jag går sakta fram till sängen och sätter mig försiktigt bredvid honom.
   - Julia är min lillasyster. Hon bor inte tillsammans med mig, mamma eller pappa. Hon bor i en fosterfamilj. Pressen blev för hård när jag blev berömd i Japan. Varje gång vi åkte dit började folk slita och dra i henne, vissa klöste henne till och med, för att de var avundsjuka. Så mamma och pappa bestämde sig för att låta henne bo hos en fosterfamilj, YOHIO gör en paus. Det här var... Inte vad jag hade väntat mig.
   - Så i alla fall, när jag fick reda på att Julia var tillsammans med SEIKE så blev jag bara så... Frustrerad. Jag ville inte att min trettonåriga syster skulle dejta min tjugotvååriga kompis, avslutar han. Jag nickar förstående. 
   - Förlåt för att jag var så elak och dum, säger jag skamset. YOHIO tittar mig i ögonen och ler mjukt. Hans ögon är tårfyllda och glänser i skenet från lampan. Han lutar sig framåt och kysser mig. Jag tror att han förlåter mig. 
   - Det är jag som ska säga förlåt. Jag skulle ha berättat för dig istället för att bli så arg, säger YOHIO när han släpper mig. Jag ler.
   - Jag ska gå och prata med SEIKE, följer du med? frågar jag honom.
   - Nej, du får gå, jag klarar det inte, svarar han. Jag nickar förstående och reser mig upp. Innan jag hinner gå tar YOHIO min hand. Jag vänder mig om och tittar undrande på honom.
   - Jag älskar dig, Hanna, säger han och släpper sedan min hand. Jag står där, förstår inte vad han just har sagt. Visst, han kanske har sagt det några gånger förut, men det här är första gången jag känner att han verkligen menar det. Jag ler det största leendet jag någonsin har lett. 
   - Jag älskar dig också, säger jag. Han börjar le. Jag böjer mig ner och pussar honom på kinden, sedan går jag ut ur rummet, gladare än någonsin.
   Jag går till rummet där SEIKE var. Jag går in i rummet Han sitter på sängen och ser ganska deppad ut, men när han ser mig börjar han le. Det är inte ett falskt leende. Antingen är han ärligt glad att se mig eller så är han bara riktigt bra på att låtsas.
   - Hej, Hanna! säger han.
   - Hej, SEIKE. Du ser ut att må bra, svarar jag och ler.
   - Nja, svarar han och hans leende bleknar bort. Han tittar ned på sina händer som han har i sina knän.
   - Hanna, jag måste berätta en sak för dig, säger han.
   - Vadå? frågar jag. Hans händer börjar skaka en aning.
   - Hanna, jag... Jag..,
 
 
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
CLIFFHANGEEEEEEEER >8''DDD
xP
Höhö c':<
Nu får ni vänta till nästa onsdag! c:<
Hoppas ni gillar kapitlet! ^^
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


YOHIO's flickvän♥

NEE MER NUU!!!!💕 Så bra. ♥ Hug! c:

Svar: Tacktack -^w^- <3 Kram! C:
Amaya-chan

2013-09-11 | 19:27:15
Yohio❤Fredrik❤

Mer nu😭😭 du är grym !

Svar: Tacktaaack! C: Du får vänta tills på onsdag! C':<
Amaya-chan

2013-09-12 | 06:42:49
Mirre

Jag kommer dööööö innan onsdag

Svar: Don't die! D':
Amaya-chan

2013-09-12 | 07:01:41
Hanni<3

Omg vad ska han säga till mej????????!!!!!!!!:3

Svar: Hahahaha, dedu c8<
Amaya-chan

2013-09-12 | 10:48:07
Emma =^-^= ♥

En ny hemsida las precis till i mina bokmärken c; feel proud för jag har bara 7 hemsidor som var värda att spara som bokmärke ^^ ♥

Svar: Asdfghasdfgh, jag har alltid drömt om att bli tillagd på bokmärkeslistan! Omg taaaaaaaaack!! TT3TT
Amaya-chan

2013-09-12 | 18:03:45
HeLpMeScReAm

OMFGOMFGOMFG! D': <3 Stop.killing.me .. ._. <3 AMAJGAD .. D': *gråter*

Svar: Förlåt owo Ples dunt crai D': Men tack så mycket, tror jag cx
Amaya-chan

2013-09-12 | 18:27:30
http://yohionoveller.blogg.se
lili

what a cliffhanger

du är verkligen duktig på att skriva

Svar: Tack så jättemycket! ^^ c:
Amaya-chan

2013-09-13 | 14:37:36




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!